Social media creëren visibiliteit maar met een professionele website bouw je relaties op en genereer je meer omzet.
Ben jij ook iemand die social media gebruikt om je expertise te demonstreren en je doelgroep motiveert om te engageren met jouw bedrijf? Super, dan ben je op de goede weg. Probeer deze inspanning nu ook aan te vullen met een professionele website zodat je waardevolle bezoekers kan aantrekken die converteren.
Samen zorgen ze voor een krachtige aanwezigheid
Indien samen gebruikt zorgen social media en een professionele website voor een krachtige aanwezigheid en vindbaarheid online. Met social media trek je bezoekers aan en met je professionele website heb je de volledige vrijheid en ruimte om te laten zien wat je merk te bieden heeft, meer betrokkenheid te genereren en je online marketingdoelen te bereiken.
Meer bezoekers naar je website genereren via social media: 6 tips
De berichten, video’s en afbeeldingen die je publiceert op social media zorgen voor meer visibiliteit naar de mensen die je wil bereiken. Wanneer iemand op sociale media op jouw content klikt dan kan hij of zij pas actie ondernemen die waardevolle informatie oplevert.
Van zodra men jouw website bezoekt leert men pas jouw producten of diensten in detail kennen. Maar het allerbelangrijkste is misschien wel dat je pas dan data kan genereren die je inzichten geven over de koopbereidheid van je klanten of waar de klant/ bezoeker zich in de customer journey (klantreis) bevindt.
Hieronder 6 manieren hoe je met social media meer uit je website kan halen:
1. Meer vertrouwen:
Bedrijven die een professionele website laten maken zien er automatisch professioneler en geloofwaardiger uit. Denk aan je eigen surfervaring. Als je nog nooit van een bedrijf of merk gehoord hebt en je gaat online op zoek dan geeft een eigen website meer vertrouwen omdat dan een eenvoudige Linkedin- of Facebook Pagina.
2. Vertel je verhaal:
Een goed ontworpen professionele website kan jouw uniek aanbod aan producten en diensten etaleren met volledige prijs en service opties. Met een website kan je ook je dreamteam en specialisten voorstellen en beoordelingen van klanten in detail beschrijven.
Social media laten je toe om snel informatie te publiceren. Een website daarentegen biedt je een uitgebreider forum om je bezoekers te informeren waarom jouw onderneming de beste keuze is. Deze differentiatie stimuleert het engagement en de conversie.
3. Beter scoren in Google:
Een professionele website toegewijd aan jouw onderneming is dus een belangrijk kanaal om meer mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.
Met zoekmachine optimalisatie de juiste trefwoorden, beschrijvingen en linkarchitectuur op jouw website genereer je samen met social media meer waardevolle organische bezoekers.
Social media verbeteren hun eigen zoekresultaten omdat het delen van content wordt gestimuleerd. De zoekmachines gaan op hun beurt websites die links hebben op platformen zoals Facebook en Linkedin beter rangschikken omdat er meer verkeer gegenereerd wordt. Zelfs al hebben deze links een “noffollow” attribuut, wat er voor zorgt dat er geen Google ranking wordt doorgegeven.
4. Meer nieuwsbriefabonnees:
Websitebezoekers zijn een potentiële doelgroep voor vele soorten campagnes, waaronder nieuwsbrieven met informerende of educatieve inhoud, alsook promotiecampagnes met nieuwe aanbiedingen.
Voorbeeld van een promotiecampagne nieuwsbrief verzonden door Switch:
Een strategisch geplaatst invulformulier op jouw website kan de bezoekers van jouw website aanmoedigen om zich in te schrijven op de nieuwsbrief.
Met social media kan je een overtuigend verhaal vertellen waarom mensen aandacht moeten besteden aan jouw merk en nadien doorklikken naar jouw website.
5. Meer informatie over je doelgroep:
Via Google Analytics op je website kan je bijhouden welke pagina’s bezocht worden om daarna gerichte en geautomatiseerde online marketing campagnes te creëren op basis het gebruikersgedrag op jouw website. Retargeting van bezoekers is één van de meest efficiënte online marketing technieken.
Social media engagement kan je goede inzichten geven over de gewoontes en voorkeuren van je publiek. Met website data daarentegen breidt je je dataprofielen op belangrijke manieren uit.
6. Demonstreer je expertise
Gespecialiseerde content op jouw website toont dat je de doelstellingen en prioriteiten van je publiek begrijpt. Op deze manier betrek je hen voor langere tijd en stimuleer je conversie.
Sociale media biedt kanalen om je expertise en aandacht te krijgen. Wanneer iemand vanaf social media doorklikt naar jouw website kan je hem leiden naar meer diepgaande content zoals blogberichten en case studies zodat jouw autoriteit beter getoond wordt.
Kleine investering met grote opbrengst
Denk bij de bouw van je eigen website zeker aan de verschillende manieren hoe je met de bezoekers zal communiceren in de volledige klantreis. Dit begint bij de eerste vragen die ze stellen wanneer ze voor de eerste keer contact opnemen tot de laatste stap wanneer ze converteren tot aankoop van je producten of diensten.
Een professionele website laten maken en zelf aanvullen met content vereist geen kennis van programmeren of grote investering. Wanneer je een website laat maken bij Lucky Cookie kan dit al al voor €590,-.